Flash disky začaly být populární již před mnoha lety, jejich obliba úzce souvisela zejména se dvěma základními faktory – s miniaturizací, ruku v ruce s obsahem dat, které na ně bylo možno ukládat. Bylo to svým způsobem něco zázračného, šli jste po ulici a potkali kamaráda, který vám řekl: „Hele, mám u sebe fotky z dovolené, nádherné záběry krajiny z Vysokých Tater, chceš se podívat?“ A jelikož jste měli chvíli čas, zašli jste do infocentra k počítači a tam vám kamarád fotky nahrál na váš přenosný disk a měli jste rázem i doma perfektní podívanou. Mohli jste tyto snímky vzápětí odnést do kopírovacího centra a tam vám za rozumný poplatek vyhotovili nástěnný plakát – fototapetu.
Podobných příběhů se s flash disky odehrávala celá řada a právě mobilita a úložiště dat v tom hrály zásadní roli. Mít svá data zastrčená v kapse u kalhot je velmi zvláštní pocit, a i když to nejsou zrovna optimální datové schránky, které mohou být poruchové, jako všechna elektronická zařízení, mít data uložená na dvou „fleškách“ duplikovaná výrazně snižuje pravděpodobnost ztráty dat.
Toto jsou pak jasné důvody, proč zrovna reklamní flash disk s potiskem má tak velkou šanci na úspěch. Jednoduše jej někomu darujete k narozeninám, nebo jej podstrčíte jako prezentaci vaší firmy vašim zákazníkům či klientům a rázem máte perfektní prezent, co ocení snad každý, kdo má k výpočetní technice kladný vztah.
Výhodou flash disků také je, že vypadají působivě, a mohou se vyrábět v mnoha tvarech a barvách. Tím získáte možnost potisku v širokém záběru esteticky přijatelných variant, takže stačí jen trocha fantazie a vykouzlíte příjemné překvapení pro dospělé i pro starší děti.
A co je podstatné – flash disky nejsou reklamní textil, nemusíte se zatěžovat trápením, že někomu zrovna nepadne tahle velikost, jak tomu bývá u triček a mikin.